Naar aanleiding van de historisch hoge marktprijzen introduceert TotalEnergies België één enkel energiecontract.

TotalEnergies biedt nu slechts één energiecontract aan voor álle klanten. In een context van chaotische marktprijzen wil de groene en lokale energieleverancier particuliere klanten de best mogelijke deal aanbieden. De energieleverancier doet ook een belofte aan zijn klanten: wanneer de marktprijzen stabiliseren, lanceert TotalEnergies nieuwe aanbiedingen waarvoor klanten zich kunnen inschrijven, zelfs tijdens de looptijd van hun huidige contract.

Vanaf 1 april 2022 introduceert TotalEnergies een nieuw aanbod voor gas en elektriciteit. De elektriciteit is nog steeds 100% groen én van Belgische oorsprong. Het tarief is variabel en volgt maandelijks de marktprijzen, zowel naar boven als naar beneden. Het belang van dit variabele tarief? Klanten snel laten profiteren van eventuele prijsverlagingen. Dit is wat de laatste drie maanden is waargenomen. Tussen augustus 2021 en november 2021 zijn de maandelijkse prijzen van elektriciteit en gas sterk gestegen. Tussen december 2021 en februari 2022 daalden ze opnieuw. ​

"De energiemarkt was nog nooit zo complex en de prijzen zijn nog nooit zo hoog geweest. Dus besloten we actie te ondernemen. Wij hebben het aanbod van vaste tarieven opgeschort omdat het onverantwoord zou zijn onze klanten voor een periode van 12 maanden aan relatief hoge tarieven te binden. Het nieuwe, variabele tarief is op dit moment ons voordeligste aanbod", zegt CEO Marc BENSADOUN. "Zodra de markt weer stabieler en gunstiger wordt, passen wij ons aanbod snel aan en stellen we onze klanten nieuwe contractkeuzes voor. Wanneer het zover is, verbinden wij ons ertoe opnieuw contact op te nemen met onze klanten om hen in staat te stellen hun tariefformule in de loop van het contract te wijzigen".

De recente overheidsmaatregelen zijn van toepassing op dit nieuwe aanbod. Dit omvat het verlaagde btw-tarief van 6% op gas en elektriciteit. ​

Waarschuwing
Dit persbericht werd uitsluitend gepubliceerd voor informatieve doeleinden en kan in geen enkel juridisch gevolg resulteren. De entiteiten waarin TotalEnergies SE. een rechtstreekse of onrechtstreekse deelneming heeft, zijn afzonderlijke en autonome rechtspersonen. TotalEnergies SE. kan niet aansprakelijk worden gesteld voor handelingen of nalatigheden van die maatschappijen. De termen 'TotaEnergies', TotalEnergie Company' en 'Company' die in dit document voorkomen, zijn algemene termen die enkel naar goeddunken worden gebruikt. De termen 'wij', 'ons' en 'onze' kunnen eveneens worden gebruikt om te verwijzen naar de dochterondernemingen of hun medewerkers. Dit document kan prospectieve informatie of verklaringen bevatten die gebaseerd zijn op economische gegevens en hypotheses die werden geformuleerd in een bepaalde economische, concurrentiële en regelgevende context. Deze kunnen in de toekomst onjuist blijken te zijn en zijn afhankelijk van risicofactoren. TotalEnergies SE of haar dochterondernemingen kunnen niet worden verplicht of aansprakelijk worden gesteld ten opzichte van investeerders of andere betrokken partijen om, in het bijzonder wegens nieuwe informatie of toekomstige gebeurtenissen, de prospectieve verklaringen of informatie, trends of doelstellingen in dit document geheel of gedeeltelijk bij te werken of te herzien.

Persberichten in je mailbox

Over TotalEnergies

Over TotalEnergies in België

TotalEnergies is een multi-energie company actief in de productie en levering van energie: olie en biobrandstoffen, aardgas en groen gas, hernieuwbare energiebronnen en elektriciteit. In België telt TotalEnergies 5.000 medewerkers die zich inzetten voor energie die steeds betaalbaarder, schoner, betrouwbaarder en voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk is.

Over TotalEnergies

TotalEnergies is een wereldwijd multi-energiebedrijf dat energie produceert en levert: olie en biobrandstoffen, aardgas en groen gas, hernieuwbare energiebronnen en elektriciteit. De 105.000 medewerkers zetten zich in voor energie die steeds betaalbaarder, schoner, betrouwbaarder en voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk is. TotalEnergies is aanwezig in meer dan 130 landen en plaatst duurzame ontwikkeling in al zijn dimensies centraal in zijn projecten en activiteiten om bij te dragen tot het welzijn van de bevolking.

St Laurentstraat 54, 4000 Luik