België: Lampiris wordt TotalEnergies

Luik, 31 januari 2022 - De belangrijke speler op het gebied van groene elektriciteit en aardgas in België, energieleverancier Lampiris NV, sinds 2016 een volle dochter van het bedrijf TotalEnergies, verandert zijn firmanaam in TotalEnergies Power & Gas Belgium. Bovendien worden alle activiteiten van de onderneming TotalEnergies onder één merk gegroepeerd en wordt Lampiris dus TotalEnergies, dat vanaf 30 januari in alle communicatie met zijn klanten wordt gebruikt.

Sinds zijn start zet Lampiris in op de levering van groene en lokale elektriciteit, vandaag ​ aan meer dan een miljoen Belgische gezinnen en bedrijven. Dit succes wil TotalEnergies voortzetten en uitbreiden door particulieren en ondernemingen te begeleiden in hun energietransitie en door een actieve rol te spelen in de ontwikkeling en versnelling van elektrische mobiliteit in ons land.

“Deze naamsverandering ligt in lijn met de strategie van TotalEnergies om binnen één merk zoveel mogelijk mensen in Europa van duurzame elektriciteit te voorzien,” zegt Marc Bensadoun, Directeur van TotalEnergies Power & Gas Belgium. “Onder de merknaam van TotalEnergies kunnen we nog meer doen voor onze klanten en hen ondersteunen in hun energietransitie: thuis, op het werk, maar ook onderweg. Dat via een breed scala aan betaalbare, groene en innovatieve oplossingen.”

Zoveel mogelijk mensen van groene en lokale elektriciteit voorzien

In België doet TotalEnergies beroep op meer dan 1.500 lokale producenten van hernieuwbare elektriciteit, zoals het offshore windmolenpark van Rentel voor de kust van Zeebrugge. Het park is het derde grootste van België en heeft een productiecapaciteit van 1 TWh hernieuwbare elektriciteit per jaar, wat overeenkomt met het jaarlijks verbruik van 300.000 gezinnen.

De opkomst van elektrische mobiliteit in België vergemakkelijken

TotalEnergies biedt eenvoudige laadoplossingen voor elektrische voertuigen thuis, op het werk en onderweg. TotalEnergies haalde openbare aanbestedingen binnen in Antwerpen, Gent en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor de installatie van de eerste stedelijke netwerken van laadpunten.

Tegen 2025 installeert TotalEnergies meer dan 5.000 oplaadpunten met groene stroom in ons land, waaronder verschillende superchargers met een vermogen van 150 tot 350 kW. Het Bedrijf biedt haar klanten ook toegang tot meer dan 12.000 laadpunten in België bij servicestations en partners en om en bij 200.000 laadpunten in Europa.

Over Lampiris

Lampiris is de op twee na grootste leverancier van groene elektriciteit en gas in België. De energieleverancieer levert ongeveer een miljoen aansluitingen en biedt daarnaast ook oplossingen aan voor energie-efficiëntie, eigen verbruik (door plaatsing van zonnepanelen) en elektrische mobiliteit. Vanaf 30 januari 2022 heet Lampiris TotalEnergies Power & Gas Belgium.

Over TotalEnergies in de wereld

TotalEnergies is een wereldwijd multi-energiebedrijf dat energie produceert en levert: olie en biobrandstoffen, aardgas en groen gas, hernieuwbare energiebronnen en elektriciteit. De 105.000 medewerkers zetten zich in voor energie die steeds betaalbaarder, schoner, betrouwbaarder en voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk is. TotalEnergies is aanwezig in meer dan 130 landen en plaatst duurzame ontwikkeling in al zijn dimensies centraal in zijn projecten en activiteiten om bij te dragen tot het welzijn van de bevolking.

Contact TotalEnergies

Opmerking

Dit persbericht werd uitsluitend gepubliceerd voor informatieve doeleinden en kan in geen enkel juridisch gevolg ​ resulteren. De entiteiten waarin TotalEnergies SE. een rechtstreekse of onrechtstreekse deelneming heeft, zijn ​ afzonderlijke en autonome rechtspersonen. TotalEnergies SE. kan niet aansprakelijk worden gesteld voor ​ handelingen of nalatigheden van die maatschappijen. De termen 'TotaEnergies', TotalEnergies Company' en ​ 'Company' die in dit document voorkomen, zijn algemene termen die enkel naar goeddunken worden gebruikt. De ​ termen 'wij', 'ons' en 'onze' kunnen eveneens worden gebruikt om te verwijzen naar de dochterondernemingen of ​ hun medewerkers. ​

Dit document kan prospectieve informatie of verklaringen bevatten die gebaseerd zijn op economische gegevens ​ en hypotheses die werden geformuleerd in een bepaalde economische, concurrentiële en regelgevende context. Deze kunnen in de toekomst onjuist blijken te zijn en zijn afhankelijk van risicofactoren. TotalEnergies SE of haar ​ dochterondernemingen kunnen niet worden verplicht of aansprakelijk worden gesteld ten opzichte van investeerders of andere betrokken partijen om, in het bijzonder wegens nieuwe informatie of toekomstige ​ gebeurtenissen, de prospectieve verklaringen of informatie, trends of doelstellingen in dit document geheel of gedeeltelijk bij te werken of te herzien.

Persberichten in je mailbox

Over TotalEnergies

Over TotalEnergies in België

TotalEnergies is een multi-energie company actief in de productie en levering van energie: olie en biobrandstoffen, aardgas en groen gas, hernieuwbare energiebronnen en elektriciteit. In België telt TotalEnergies 5.000 medewerkers die zich inzetten voor energie die steeds betaalbaarder, schoner, betrouwbaarder en voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk is.

Over TotalEnergies

St Laurentstraat 54, 4000 Luik